Yoga

Yoga kursbeskrivningar hösten 2020

Höstens yoga startar onsdagen den 19 augusti


Nytt för i höst är att bokning till klass och termin har ersatts av klippkort och drop in 


Du bokar klasserna på www.norrvikenyoga.se

Kundaliniyoga

En dynamisk form av yoga  där vi använder oss av rörelser, ställningar, andning, meditation och vila.

Passen är lugna till medel i intensitet. Extra fokus på att stärka och mjuka upp axlar, rygg och nacke, att hitta lugn i kropp och sinne.

För den som har svårt att sitta på golvet finns det pallar i lokalen och vid behov kan rörelser och ställningar modifieras.

Många upplever att de får mer energi, mindre värk och bättre sömn. Det är en yogaform som passar de flesta, man utgår från sina egna förutsättningar och börjar där man är.

Instruktör: Carina Johansson


Klassisk Yoga

Fysiska övningar, andningsövningar och meditation.

Instruktör: Pia Furumo


Yin Yoga

Yin yoga är en härlig och lugn meditativ yoga form där vi arbetar med kroppens stödjande funktioner som bindväv.

Positionerna hålls under lite längre tid och vi använder oss av meditationskuddar, bolster och block mm för att bekvämt hitta in i positionerna.

Instuktör: Carna Johansson och Pia Furumo

 

Yoga Fusion

En  mer fysisk yoga form där vi har lite extra fokus på corestyrka. Vi avslutar med skön avslappning och t.ex. en mindfulness inspirerad meditation

Instruktör: Carina Johansson


Våra yogalärare på Happy Moves, Carina, Pia och Signe,  erbjuder klasser i Kundaliniyoga

Klassisk Yoga

Yin Yoga

Vinyasayoga

Iyengaryoga

Yoga på pall

Djupavslappning


För schema  och bokning följ länken nedan

Träning/Schema


Välkommen!


 

Mer information finner du på deras gemensamma hemsida www.norrvikenyoga.se 

För frågor kontakta respektive yogalärare.

Kontaktuppgifter

Mail: carina@lewarda.se

Hemsida: www.lewarda.se

Facebook: LeWarDa


Mail: pia@furumo.se

Hemsida: www.yogapia.se

Facebook: yogapia

tel: 0707964655

Instagram: yogapia


Mail: signeaakerblom@hotmail.com

Bra att veta


  • Klasserna börjar på utsatt tid, kom gärna lite innan dina kvällsklasser börjar, 5- 10 min. Är det en pågående klass innan kan vi inte öppna dörren nere vid entren innan den klassen är slut, vänligen respektera detta.
  • Vid entrén klickar du på HAPPY MOVES knappen så öppnar vi dörren. Gå upp en våning, Happy Moves är längs ner i korridoren på vänster sida.
  • Ta gärna med värdesaker och jackor med dig in och lägg längs väggen till höger om dörren. Glöm inte att stänka av telefonen.
  • Det finns mattor och filtar till utlåning men du kan också om du vill ta med dig dina egna.
  • Efter klassen plockar du bort allt du använt och lägger på avsedd plats i hyllväggen. 
  • Ullmattor viks på mitten med plastade sidan mot varandra, och den övervikta sidan ca 10 cm kortare än den bakre. Rulla ihop mattan från mitten.
  • Platmattorna rullas ihop så att kanterna inte sticker, var försiktig så att rullarna inte böjer sig i hyllan.
  • Om du missar någon klass kan du ta igen det på någon av de andra yogaklasser i mån av plats ( går ej att ta igen på feldenkraisgrupperna) . Maila då till respektive instruktör för att se att det finns plats.
  • I lokalen finns ett begränsat antal ullmattor som används i Kundaliniyogan. Dessa har de ordinarie deltagarna förtur till, vill du ta igen på ett pass och ullmattorna skulle vara slut finns det gott om vanliga yogamattor vi kan använda oss av.
  • Tänk på att inte använda något med stark doft som perfym eller deoderant när du gör yoga. Det finns många som är känsliga och allergiska mot dofter.
  • Undvik att äta innan yogan.