Yoga

Yoga kursbeskrivningar våren 2020

Våra yogalärare på Happy Moves, Carina och Pia, har klasser i Kundaliniyoga, Klassisk Yoga och Yin Yoga.

Läs mer om de olika yogasorterna längre ned på sidan.


För schema följ länken nedan

Träning/Schema


Drop in och prova på under terminen i mån av plats 230 respektive 180 kr. Maila respektive yogalärare

carina@lewarda.se

pia@furumo.se

Välkommen!

Yoga med Carina

Kundaliniyoga

Tisdagar  (17.45-19.00 byts till Yin Yoga VT 2020) och 19.15-20.30

Torsdagar 09.00-10.15 och 17.45-19.00

Yin Yoga

Tisdagar 09.00-10.15 och 17.45-19.00 fr o m VT 2020.

Torsdagar 19.15-20.30

Yoga Fusion

Ingen klasser i Yoga Fusion är planerade just nu men kan komma att bli längre fram.


Yoga med Pia

Klassisk Yoga

Måndagar: 17.45-19.00 

Onsdagar 19.15-20.30

Yin Yoga

Måndagar 19.15-20.30

Fredagar 09.00-10.15


Höstens yoga (2019) slutar vecka 50

Vårens yogan startar vecka 3, 13-17 januari

Uppehåll för ordinarie yogan vecka 9 och 15

Avslutning vecka 19 och 20

 

Priser Kundaliniyoga, Klassisk yoga och Yin Yoga

Hel termin                      Totalt 15 ggr, pris 2625 kr (175 kr/gång).

Kort termin                    Totalt 7 ggr, pris 1260 kr. Start vecka 3,

                                             sista gången vecka 10.

Mitt i terminen start  Totalt 8 ggr, pris 1440 kr. Start vecka 11, 9-                                                    13 mars.


Är en gång i veckan för lite? Gå två ggr i veckan för 4050 kr,

50% på ordinarie pris (180 kr/gång) för pass nummer 2. Upplägget gäller för klasser där samma yogalärare har båda klasserna.


Mer information finner du på respektive yogalärares hemsida, se nedan

För frågor, anmälan och Individuell start maila respektive yogalärare.


Kontaktuppgifter

Mail: carina@lewarda.se

Hemsidan: www.lewarda.se

Facebook: LeWarDa


Mail: pia@furumo.se

Hemsida: www.yogapia.se

Facebook: yogapia

tel: 0707964655

Instagram: yogapia

Vårens yoga startar v.3

13-17 oktober 

Välkommen på vår prova på dag

Söndagen den 12:e oktober

09.15-16.15

Yin Yoga

Kundaliniyoga

Klassisk Yoga/Hatha Yoga

Läs mer om vår prova på dag

Prova på, drop in och individuell start under terminen går bra i mån av plats

kontakta respektive yogalärare

Kundaliniyoga

En dynamisk form av yoga  där vi använder oss av rörelser, ställningar, andning, meditation och vila.

Passen är lugna till medel i intensitet. Extra fokus på att stärka och mjuka upp axlar, rygg och nacke, att hitta lugn i kropp och sinne.

För den som har svårt att sitta på golvet finns det pallar i lokalen och vid behov kan rörelser och ställningar modifieras.

Många upplever att de får mer energi, mindre värk och bättre sömn. Det är en yogaform som passar de flesta, man utgår från sina egna förutsättningar och börjar där man är.

Instruktör: Carina Johansson


Klassisk Yoga

Fysiska övningar, andningsövningar och meditation.

Instruktör: Pia Furumo


Yin Yoga

Yin yoga är en härlig och lugn meditativ yoga form där vi arbetar med kroppens stödjande funktioner som bindväv.

Positionerna hålls under lite längre tid och vi använder oss av meditationskuddar, bolster och block mm för att bekvämt hitta in i positionerna.

Instuktör: Carna Johansson och Pia Furumo

 

Yoga Fusion

En  mer fysisk yoga form där vi har lite extra fokus på corestyrka. Vi avslutar med skön avslappning och t.ex. en mindfulness inspirerad meditation

Instruktör: Carina Johansson

Bra att veta


  • Klasserna börjar på utsatt tid, kom gärna lite innan dina kvällsklasser börjar, 5- 10 min. Är det en pågående klass innan kan vi inte öppna dörren nere vid entren innan den klassen är slut, vänligen respektera detta.
  • Vid entrén klickar du på HAPPY MOVES knappen så öppnar vi dörren. Gå upp en våning, Happy Moves är längs ner i korridoren på vänster sida.
  • Ta gärna med värdesaker och jackor med dig in och lägg längs väggen till höger om dörren. Glöm inte att stänka av telefonen.
  • Det finns mattor och filtar till utlåning men du kan också om du vill ta med dig dina egna.
  • Efter klassen plockar du bort allt du använt och lägger på avsedd plats i hyllväggen. 
  • Ullmattor viks på mitten med plastade sidan mot varandra, och den övervikta sidan ca 10 cm kortare än den bakre. Rulla ihop mattan från mitten.
  • Platmattorna rullas ihop så att kanterna inte sticker, var försiktig så att rullarna inte böjer sig i hyllan.
  • Om du missar någon klass kan du ta igen det på någon av de andra yogaklasser i mån av plats ( går ej att ta igen på feldenkraisgrupperna) . Maila då till respektive instruktör för att se att det finns plats.
  • I lokalen finns ett begränsat antal ullmattor som används i Kundaliniyogan. Dessa har de ordinarie deltagarna förtur till, vill du ta igen på ett pass och ullmattorna skulle vara slut finns det gott om vanliga yogamattor vi kan använda oss av.
  • Tänk på att inte använda något med stark doft som perfym eller deoderant när du gör yoga. Det finns många som är känsliga och allergiska mot dofter.
  • Undvik att äta innan yogan.